شاید به دنبال سفارش سئو به یک شخص یا شرکت سئو باشید ولی نمیدانید که به چه نکاتی باید دقت کنید؛ این مقاله به شما کمک میکنه تا تصمیم بهتری بگیرید.

سئو به هیچ دردی نمی‌خورد!!!

اگر از جمله کسانی هستید که فکر می کنید اساسا سئو چیز به درد نخوری است و باعث افزایش بازدید سایت شما و افزایش فروشتان نخواهد شد، ادامه متن را مطالعه نکنید؛ زیرا به سئو و قدرتی که در پشت این کلمه پنهان شده است، هیچ گونه اعتقادی ندارید.

زمانی که استفاده از اینترنت و سرچ در موتورهای جستجو به این شکل فراگیر نشده بود، آمدن به صفحه اول شاید آنقدر هم اهمیت نداشت. اما وقتی استفاده از این تکنولوژی زیاد شد و تعداد سایت هایی که در زمینه های مختلف تلاش می کنند رو به فزونی گذاشت، آمدن به صفحات اول در صدر فعالیت های آنها قرار گرفت.
اینجا بود که سئو متولد شد و بسیاری از سایت ها دنبال شرکت یا فردی بودند که بتوانند سفارش سئو سایت خود را به او بسپارند و فروش خود را افزایش دهند.

اگر در مورد این واژه اطلاعات کمی دارید و دوست دارید به زبان ساده در مورد آن چیزهای بیشتری بدانید ادامه این متن را مطالعه کنید تا هم به طور مختصر با سئو آشنا شوید و هم بدانید که برای سفارش سئو باید چه کاری انجام دهید.

سئو اصلاً چیست؟

کلمه سئو در فارسی معنای خاصی ندارد و شما از هر کسی بپرسید که خود سئو به چه معناست، به طور قطع و یقین بیان می کند که اطلاعی ندارد. قصه خلق این کلمه از چسباندن سه حرف ابتدایی عبارت Search Engine Optimization شروع شد.
معنی این عبارت بهینه سازی موتور جستجو است و این همه آن چیزی است که در واقع سئوکاران به کار می برند تا بتوانند یک سایت را بهینه کنند تا موتورهای جستجو، مانند گوگل، نظر مثبت و مساعدی نسبت به آنها پیدا کنند.

پیشنهاد میکنیم مقاله روبرو را مطالعه کنید: سئو چیست؟

اهداف سئو چیست؟

عملیات سئو بر روی سایت انجام می شود تا بتواند محیطی را برای مخاطبان خود ایجاد کند که از بودن در آن راضی باشند و به نتیجه ای که به خاطر آن به سایتی سر زده اند، دست پیدا کنند.
در واقع یکی از مهم ترین اهداف سئو همین مساله است که سایت به نحوی بهینه و گوگل پسند شود که بتواند کاربران را راضی کند و مدت زمانی که در سایت باقی می مانند را افزایش دهد. اگر گوگل سایت شما را دوست داشته باشد، سعی می کند به شما رتبه های خوبی دهد و ایجاد این احساس با استفاده از عملیات سئو انجام می شود.

چگونه سفارش سئو بدهیم؟

قبل از اینکه به دنبال یک سئوکار باشید سعی کنید ابتدا هدف خود را از سفارش سئو مشخص کنید. برخی صاحبان سایت دوست دارند ترافیک و یا رفت و آمد به سایت خود را افزایش دهند و برخی دیگر قصد دارند میزان فروششان را زیاد کنند. توجه داشته باشید که این نکته بر روی فرآیندی که سئو قرار است بر سایت شما انجام دهد تاثیرگذار است. پس حتما از قبل در مورد آن فکر کنید.

بعد از اینکه این کار را انجام دادید، باید کسانی را که این در زمینه مهارت و تجربه زیادی دارند را بیابید. دقت داشته باشید کسانی که قیمت های بسیار نجومی و بالا برای انجام کار از شما می خواهند نباید باعث شوند که شما این افراد را حرفه ای بدانید و در مقابل نیز از کار کردن با آن دسته افرادی که قیمت هایی زیر قیمت بازار می دهند، اجتناب کنید.

اهمیت این کار به اندازه ای است که نمی توان به هر کسی اعتماد کرد و سئوی سایت را به او سپرد. پس در این زمینه اصلا شتابزده رفتار نکنید و حداقل سعی کنید با چند نفر صحبت کنید و با نظرات آنها و نگرششان نسبت به این مساله به خوبی آشنا شوید. برخی را در همان صحبت های اولیه می توان شناخت که به دنبال چه هستند.

اگر فردی که برای سفارش سئو سایت خود انتخاب کرده اید تنها نگرانی و دغدغه اش میزان دریافتی و دستمزدش است، از کار کردن با او صرف نظر کنید. این افراد تنها به درآمد خود فکر می کنند و رسیدن به نتیجه ای که شما توقع دارید، برایشان در درجه آخر اهمیت قرار دارد.

چگونه یک سئوکار خوب پیدا کنیم؟

اگر کسی را برای سفارش سئو سایتتان پیدا کردید حتما چند قرار ملاقات ترتیب داده و با یکدیگر در مورد کاری که قرار است انجام دهد، صحبت کنید. اگر شما انسان تیز بینی باشید، در بین گفتگو ها می توانید به راحتی بفهمید که آیا این فرد می تواند به شما کمک کند یا خیر. اگر سئوکار انتخابی شما نشانه های زیر را داشت، به فکر داشتن یک همکاری بلند مدت با این فرد یا شرکت باشید:

  • یکی از نشانه های افراد حرفه ای، سوالاتی است که سئو کار از کارفرما راجع به کسب و کارش می پرسد. فردی که در این زمینه به خوبی کار کرده است می داند باید به تمام جوانب یک کسب و کار آشنا باشد تا بتواند استراتژی را انتخاب کند که بیشترین بازدهی در سایت را داشته باشد.
  • از دیگر شاخصه های یک سئوکار حرفه ای، استفاده از روش های قانونی برای بالا بردن سایت است. اگر فردی به خریدن بک لینک بیش از حد اصرار دارد و تنها راه بالا بردن رتبه سایت را خریدن بک لینک می داند، از همکاری با این فرد منصرف شوید.
    درست است خریدن بک لینک ها می تواند کمک کننده باشد اما یک سئوکار نباید تمام توان خود را تنها بر روی همین موضوع بگذارد و به موارد مهم دیگر بی توجهی کند.
  • یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید سفارش سئو سایت خود را به یک حرفه ای بسپارید، کلماتی است که به عنوان کلمات کلیدی توسط سئوکار انتخاب می شوند. حرفه ای ها کلماتی را انتخاب می کنند که می دانند مخاطبان همیشه آن را سرچ می کنند و سایت شما را به کمک همین کلمه کلیدی که شاید سخت هم باشد، به صفحات اول و رتبه های برتر گوگل هدایت می کنند.

نکته آخر

قبل از اینکه کار سئوی سایت را برون سپاری کنید، حتما خودتان در این زمینه اطلاعات مختصری کسب کنید تا حدی متوجه شوید که فرآیند سئو شامل انجام چه کارهایی است.

در صورت تمایل این مطلب را به اشتراک بگذارید