آیا می دانید چه نکاتی را باید برای ارتقای سئو سایت پزشکی مورد توجه و بررسی قرار دهید؟ حدود ۷۷% از افراد برای پیدا کردن خدمات پزشکی محلی از موبایل های هوشمند استفاده می کنند. پس اگر پزشک هستید یا یک وبسایت پزشکی دارید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که سایتتان به خوبی رنکینگ یا رتبه بندی شده است چون در غیر این صورت تعداد مراجعه کنندگان تان را در مقایسه با رقبا، از دست خواهید داد.

علت اهمیت سئو سایت پزشکی

از زمان انقلاب دیجیتال خیلی چیزها نسبت به گذشته عوض شده است. این روزها بیماران به صورت آنلاین و با استفاده از یک دستگاه موبایل دنبال بیمارستان، کلینیک، تسهیلات درمانی و پزشکان متخصص می گردند. اگر به درستی از سئو استفاده نکنید، در حقیقت دارید بیماران تان را به سایر پزشک ها تقدیم می کنید!

برای پیشگیری از این اتفاق، می توانید با رعایت ۵ نکته ساده اما اصولی باعث تقویت و ارتقای سئو سایت پزشکی تان شوید:

۱- به دنبال کلمات کلیدی درست و اصولی بگردید

اشتباهی که خیلی از افراد مرتکب می شوند این است که فکر می کنند دقیقا می دانند که بیماران در گوگل چه کلمات کلیدی ای را سرچ می کنند!
اهمیت این نکته مانند این است که یک جراح بدون بررسی وضعیت بیمار و انجام یک سری آزمایش ها، مشغول به جراحی شود. همین نکته برای سئو سایت پزشکی هم صدق می کند.

می توانید از ابزاری همچون گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) برای بررسی موارد زیر استفاده کنید:

• بیماران چه چیزهایی را بیشتر سرچ می کنند
• میزان ترافیک یک کلمه کلیدی خاص چقدر است
• یک کلمه کلیدی تا چه حد رقابتی است
• یک کلمه کلیدی تا چه حد با موضوع شما مرتبط است
علاوه بر این می توانید از گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) استفاده کنید تا ببینید زمانی که افراد به صورت آنلاین شما را جستجو می کنند از چه کلماتی استفاده می کنند.

۲- از لیستینگ جستجوی محلی (Local Search Listing) استفاده کنید

گوگل لوکال (Google Local) به شما این امکان را می دهد که پروفایل پزشکی بسازید و هر زمان که بیماران به صورت محلی به دنبال شخصی مثل شما هستند، این پروفایل روی نقشه موتور جستجو نشان داده شود.
با مطالبه کردن لیستینگ جستجوی محلی بهتر می توانید خودتان یا کلینیک تان را روی گوگل مپ و نتایج جستجوی محلی قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که لیستینگ تان را تایید اعتبار و آپدیت کنید. در غیر این صورت تنها در صورتی که گوگل در زمینه حرفه شما این کار را انجام نداده باشد شما می توانید لیستینگی ایجاد کنید.
بعد از درخواست لیستینگ محلی کلینیک تان، پروسه تایید اعتبار را کامل کنید چون لیستینگ در گوگل آپدیت می شود. ناگفته نماند که این کار به شما کمک می کند که شاهد آنالیزهای مهمی باشید.

۳- به کاربران خود این اجازه را بدهید که به مقاله هایتان امتیاز دهند

این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. امتیازدهی آنلاین (Google Review) به بیماران قبلی تان این اجازه را می دهد که میزان رضایت خود از خدماتتان را تعیین کنند.
گوگل از این امتیازات به عنوان یکی از آپشن های رتبه بندی خود استفاده می کند. پس داشتن امتیازدهی ۵ ستاره به حرفه شما این امکان را می دهد که روی موتورهای جستجوی محلی رتبه بندی مناسبی داشته باشد.
علاوه بر این، امتیازدهی به عنوان مدرکی اجتماعی برای موتورهای جستجو و مشتری های آینده هستند و به آن ها می گویند که افرادی که در محوطه شما هستند از خدمات تان راضی اند. در نتیجه، بیماران تشویق می شوند که یک جلسه مشاوره با شما رزرو کنند.

۴- محتوای مرتبط و خوب تولید کنید

خیلی از متخصصان فکر می کنند همین که جزئیات خدماتشان را لیست کنند کافی است و نیازی به کار دیگری نیست. اما اگر می خواهید برندتان برجسته باشد، نه تنها باید محتوایی تولید کنید که به بیماران تان حس اطمینان دهد بلکه باید به آنها آموزش دهید و نیازهای آنها را تا حدودی رفع کنید.
روی انجام تحقیق و پژوهش، انتشار مقاله بر روی بلاگ ها، انتشار ویدئوهایی از رضایت بیماران، اخبار پزشکی اخیر، مصاحبه ها، اینفوگرافیک ها و دستاوردهای خودتان و کارکنان تان تمرکز کنید. همچنین باید مهارت ها و تخصص خود را به بیماران نشان دهید. علاوه بر این هر عکس یا ویدئویی که روی سایت تان اضافه می کنید باید باکیفیت باشد، مستقیما به اصل مطلب بپردازد و مختصر باشد.
۵- از رسانه های اجتماعی غافل نشوید:
اگر صفحه های وبسایت تان را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، موتورهای جستجو این را نشانه ای مبنی بر مرتبط بودن محتواها با هم تلقی می کنند.
به علاوه تاثیر رسانه های اجتماعی روی سئو سایت پزشکی از طریق لینک سازی است. لینک سازی روی نیاز به خلق محتوای باکیفیت که می تواند روی کانال های اجتماعی گوناگون به اشتراک گذاشته شود تمرکز می کند.

در صورت تمایل این مطلب را به اشتراک بگذارید